לא האמנתי שאני יכולה לכתוב כל כך הרבה על פלטפורמות.
כתבתי על מהי פלטפורמה (חלק 1) ואיך לבחור אחת (חלק 2) והיום אכתוב על יצירת ופיתוח פלטפורמה.
במקרה של אירה ושלי, שולחן המתנות נולד בטעות.
פתחנו פרופיל אינסטגרם משותף (thebrandingame) שהתחיל כמשחק לקידום מותגים ועסקים. הפרופיל תפס תאוצה ואז הרגשנו שחסר לנו משהו. חיפשנו תמה, עולם תוכן, מכנה משותף. פתאום אירה אמרה: ‘מתנות’ ושם זה התחיל.
סיפור מסגרת יש, רעיון יש, ברור לנו מיהם הלקוחות שלנו ומה עכשיו?
התחלנו לנתח כל מילה ומחשבה והחלטנו לשתף אתכן ב’מאחורי הקלעים’ של מה שעברנו בחודשיים האחרונים- מחשבות, רעיונות, כיוונים. אתן מוזמנות לקרוא, לשאול, להגיב.
אז מה זה יהיה בכלל? מה זה אומר שולחן מתנות?…
זה אשכרה שולחן ועליו מתנות.
אנחנו נצלם את השולחן (רגע, רגע, מה זה אנחנו? איך נצלם? מי יצלם? באיזו רזולוציה? באיזה פורמט? ריבועי לאינסטגרם ומלבני לפייסבוק? גם וגם? ומי יהיה על השולחן? כולם ביחד או כל אחד בנפרד? יום צילום לכמה שולחנות או כל אחד בנפרד?)
ומה זה מתנות? למי?
או. כל שולחן יהיה מיועד לקהל יעד אחר. זה יהיה החידוש שלנו.
יהיה לנו שולחן מתנות לחובבי טכנולוגיה וגאדג’טים. או שולחן למכורים למתוקים. או שולחן לגילאי 70 ומעלה.
כדאי לצלם על שולחן לבן בגלל שבועות? או שולחן חום? עם מפה או בלי? אירה, תעשי טסט רגע.
אבל איזה מתנות יהיו על השולחן?
כאן כבר ממש נתקענו.
איך בוחרים? כל מי שמשלם יכול להיות על השולחן? (לא!) ואיך בכלל מגדירים את סוג המתנות?
חזרנו לשולחן החשיבה שלנו והגדרנו-
יש מתנות שצריך לקנות ויש מתנות שרוצים לקנות
מתנות שרוצים לקנות הן מתנות שמשקיעים בהם (מחשבה/ זמן/ כסף). אלו המתנות שאנחנו רוצים על השולחן שלנו.
ואיך נבחר?
גם כאן היה לנו פיצוח- נשאל את קהל היעד!
מהר מאוד הבנו שאנחנו לא יכולות להחליט מה ילד בן 8 רוצה, או מה מורה בסוף שנה תשמח לקבל
וגם שיש 200 סוגים של ילדים בני 8. כאלו שאוהבים ספורט וכאלו שמוכשרים באמנות
ו… שוב נהיה סלט.
וכשנהיה לי סלט בראש, אני אוהבת להפריד את כל החלקים ולהסתכל על כל חלק בנפרד.
איך זה עובד היום?
אני רוצה לקנות מתנה לילדה בת 6. אני נכנסת לחנות (צעצועים) והמוכרת ממליצה לי על…?
1. מה שקנו הכי הרבה החודש
2. מה שרק הגיע לחנות
3. מה שהיא מקבלת עליו עמלה ומרוויחה עליו
והילדה? מקסימום תחליף.
המצב האידיאלי מבחינתנו הוא שתקבלו מתנות שלא תרצו להחליף. בום. זהו. זה זה.
אז מי הלקוחות שלנו בעצם?…
הלקוחות שלנו הם כאלו שמחפשים מתנה מקורית וקולעת.
הלקוחות שלנו הם גם עסקים ומותגים שרוצים להציג על שולחן המתנות.
הלקוחות שלנו הם גם כאלו שרוצים להבין אסטרטגיה, מהלכים וחשיבה מאחורי התמונה הבודדת.
יד אחת או שתי ידיים? עם דובדבנים או בלי? הקומפוזיציה טובה? כל המותגים בפריים?!
מה הפלטפורמה שלנו נותנת?
פלטפורמה, בדרך כלל, מספקת רק את המקום ואת התוכן בעלי העסק מייצרים לבד.
זו הסיבה שעסק יכול לבחור פלטפורמה מצוינת אבל להשתמש בה בצורה גרועה.
אנחנו רוצות להבליט את הייחוד של כל עסק לקהל הרלוונטי עבורו ולא לפרסם באותה משבצת פרסום אחידה וקשיחה.
יש מוצר שעובר מעולה בתמונה, ולא צריך יותר כלום. ויש מוצר שהסיפור מאחורי הקלעים הוא הדבר המעניין.
גילינו שלא כל העסקים יודעים מה נכון להם או מה כדאי להם לעשות ובנוסף, רצינו לשמור על איכות גבוהה וזהה לכל המותגים ולכן החלטנו לייצר בעצמנו את התוכן.
אילו אפשרויות קיימות בפלטפורמה שלנו?
היתרון שלנו הוא הגמישות.
תמונה קבוצתית תמיד תהווה את הבסיס, מכיוון שעליה מתבססת החידה.
אבל מעבר לתמונה, אנחנו חושבות מה הכי יחמיא לכל מותג ומוציאות אל הפועל.
יש מותג שצריך לחזק נוכחות בפייסבוק ויש כאלו שעדיף שנתייג אותם באינסטגרם. מוצר מסובך דורש הסבר או אפילו ראיון בבלוג ואלמנט ויזואלי דורש תמונה מצוינת, בלי מילים בכלל.
אירה, יש לי רעיון: בואי נבחר לשולחן ההרצה את שני הדברים שהכי קשה לצלם- תמונות ובגדי ים ונצלם אותם. מה את אומרת?
ומה עוד?
הפלטפורמה שלנו משלבת 2 דברים מהותיים, כמו בכל פלטפורמה:
1. אפשרויות פרסום/שיווק/תוכן (תמונה, סרטון, ראיון, כתבה וכו’)
2. הפצה וחשיפה- זה לא מספיק לייצר מהלך שיווקי או פרסומי. כדי שהמהלך יהיה אפקטיבי, אנשים צריכים לראות אותו. לאירה ולי יש עשרות אלפי עוקבים ברשתות החברתיות, רובם מכירים ואוהבים את התוכן שלנו. אבל המנגנון עצמו מורכב ומפותח. אתן מוזמנות לקרוא את הפוסט של אירה
והמחיר?
הגדרנו מחיר הרצה כדי להבין את האפשרויות השונות. מה כל אופציה דורשת מאתנו ומה נכון לכל עסק.
פתחנו קבוצה סודית בפייסבוק, אליה נכנסות רק המפרסמות ובה אנחנו משתפות בשלבים, בהתלבטויות, במחשבות.
וכל כמה זמן יהיה שולחן כזה?
כרגע עלינו עם הפקה חודשית, כדי לברר מה כל הפקה כזו דורשת מאיתנו. החלטנו להתמקד באיכות ולא בכמות ולייצר שולחנות אידיאליים, עם מחשבה ותובנות וגרף צמיחה (שבועית? חודשית? נחליט תוך כדי תנועה).
מה עדיף? להראות את הבריכה לים מקרוב, או זום אאוט עם התיק? רואים שעל החולצה יש רקמה?? את הטבעת שימי עליך. שתבלוט!
אז חוץ מלאסוף מתנות מה צריך לעשות בכל שולחן?
לפרסם כדי שיפנו אלינו, לבדוק את המוצרים, לאסוף דאטה, לחשוב על קונספט, לייצר קבוצת מיקוד, לבחור את המתנות, לסגור יום צילום, להכין סקיצה, לכתוב חידות, לכתוב פוסטים, לדאוג לפרסים, לחשוב על סדר הגיוני בפרסום בפלטפורמות השונות, לאפיין את האתר, לשוב על אסטרטגיה לפייסבוק, לבלוגים, למי כותבת על איזה מותג ולמה. לאסוף את המוצרים, להחזיר את המוצרים, להוציא חשבוניות, לייצר משוב, לערוך שיחת סיכום, להפיק מסקנות, ליישם על השולחן הבא.
וגם… להיות יותר מפלטפורמה.
כלומר- מעבר לפלטפורמה הטכנית, חשוב לנו לספק את התמיכה, הקריאטיב והרעיונות השיווקיים.
לייצר קהילה, חשיבה, הבנה אסטרטגית.
זהו. לא לזוז. לא לנשום. שרק לא תהיה עכשיו רוח. בואי ננקה שוב את העלים. מתחת את המפה? יאללה, אורטל, צלמי.
אנחנו רק בתחילת הדרך. הראש שלנו מלא ברעיונות.
הלב שלנו מלא בהוקרת תודה לכל אלו שכבר בחרו בנו, בלי לדעת בכלל במה הן בוחרות.
ושינה?
שינה היא לחלשים.
🙂
צילומים- אורטל אקרמן
המותגים על השולחן- ייחשפו בקרוב. בנתיים אתן יכולות להציץ באינסטגרם ובפייסבוק